Caracas, impulzi na levi in desni

18 07 2009

Prispela sva v Caracas, 6-milijonsko prestolnico Venezuele in ze na letaliscu se je izkazalo da lokalci obvladajo prihode belopoltih tujcev in jih takoj odvedejo v svoj tranzit. Se preden sva sploh stopila skozi vrata letalisca naju je ujel neki lokalec, ki je bil najbol spreten med vsemi, ki so se drli “change money” in naju takoj odvedel za vogal na letaliscu, kjer nama je obrazlozil njegovo tarifo za menjavo dolarjev v lokalno valuto, Bolivar fuerte. Itak, po skoraj 24 urah na poti ni ravno najlepsa dobrodoslica ampak denar sva hotela zmenjati. Odsli smo na banko kjer smo preverili legitimnost ponujenega denarja (no, model za salterjem ga je prestel in rekel OK), potem pa sva zmenjala 600 dolarjev za tarifo 4:1, kar je super glede na to da je sicersnji tecaj 3:1. Domacini tezko pridejo do tujih valut zaradi Chavezovega rezima, ki je omejil koliko dolarjev lahko prebivalci Venezuele na leto dobijo, njihova valuta pa v svetu ni priznana zato le stezka trgujejo s tujino. Tako sva svojih 600 dolarjev takoj oplemenitila za 25%. Kasneje nama je nekdo v mestu ponudil celo 5,5:1, bova se menjala ni da ni.

Anyway, vsedla sva se v kombi in odpeljali smo se proti Caracasu. Kaj kmalu za letaliscem, ki je pri obali se teren dvigne in opazujes z dzunglo porasle hribe oblecene v tezke oblake in ponekod posute z razsutimi favelami. Okolica pa se je kmalu zacela strnjevati v mesto in peljali smo se mimo nekaterih predelov, kjer si ne bi zelel izstopiti. Vsaj ne takole s prve.

V centru pa je pac bilo treba izstopiti in z ruzaki oprtana sva se podala v iskanje najinega prenocisca, ki sva ge ze imela rezerviranga. Prva napetost je kmalu popustila in tudi ljudje so nama priskocili na pomoc, ko sva iskala najprej podzemno zeleznico in potem hotel, ki sva ga kmalu nasla. Nahajal se je v predelu imenovanem Sabana Grande, ki velja za enega najbolj nevarnih predelov v Caracasu, ki pa je ze sam po sebi eno najnevarnejsih mest v Juzni Ameriki. Glede kriminala sva bila torej v “zona roja” (rdeca zona). Kljub temu da se je ze ob 6 zvecer znocilo sva odsla na prvi kulinaricni vtis Venezuele. Nasla sva lokal, kjer domacini pijejo pivo in jejo arepe – koruzni kruh s poljubnim nadevom (sir, piscanec, you name it…) komadno nadeva! Super zadeva + Polar pivo x 2 in Caracas je izgledal ljubko in krotko, vseeno pa sva se kmalu pobrala v horizontalo saj utrujenost potovanja se ni popustila.

Razpadajoci bloki v centru in favele na obrobju.

Dan kasneje sva razparcelirala finance na miljon razlicnih predelov in se podala raziskovati mesto. Zanimiva mesanica te pricaka na vsakem vogalu. Vtis na levi te napolni z romantiko, carobnostjo oddaljenostjo, prijaznim a hitrim tempom, vtis na desni pa te udari z revscino, neizprosnostjo, agresivnostjo in trdo roko rezima, ki vlada v Venezueli. Prevelika zaupljivost na prvem koraku te lahko kaj hitro veliko stane in tako sem bil tudi sam ob denarnico, ki sem jo nosil v zadnjem hlacnem zepu. Pac jo je tako idealno preprosto nositi tam. Mojstrsko izvedena akcija dveh tipov na vlaku podzemne, eden izvede diverzijo od spredaj in te butne, drugi opravi delo. Po 20 sekundah ko sem ugotovil da denarnice ni vec, sta bila najbrz ze u Kolumbiji. Na sreco pa sem jima poklonil le bornih 20 dolarjev, osebno, zdravstveno in studenstsko izkaznico, katero bosta najbrz kot skalp pripela na domovanje pod kakim mostom v Caracasu. Psiharija, a zanimiva izkusnja.

Vreme je nekaj najbolj zanimivega saj tekom celega dneva preko mesta letijo tezki nevihtni oblaki, kateri bi pri nas razdejali ze nekaj vasi in poplavljali kleti, tukaj pa iz njih skoraj ne pade nobena kaplja. Le pojajo se preko bliznjih z dzunglo porascenih vrhov in ustvarjajo z vlago nasicen zrak.

V Caracasu sva si ogledala predele Las Mercedes, Altamira in centralni del s trgom posvecenem revolucionarju in osvoboditelju Venezuele Simonu Bolivarju. Impulzi na levi in desni, za ohladitev pa sva skocila na gondolo na hrib visok preko 2000 metrov in si se od dalec ogledala panoramo prestolnice. Do gondole sva hodila tudi mimo nekih favelastih predelov in sproscenost te na case tukaj kar mine. Mesto je zajebano, o tem ni dvoma.

Teleferico in pogled na del Caracasa

To izjavo je zvecer potrdil tudi lokalec, ki je pristopil do naju in naju v anglescini (eden prvih, ki sva ga srecala da je govoril anglesko) pozval naj ulice raje zapustiva saj predvsem za naju (belca, kratke hlace, …) ni varno hoditi okoli ko se znoci. Se posebej v zoni roja, kjer sva bila nastanjena. Tako opozorilo te se bolj navda z neko paranojo in hoja po sicer nabito polnih ulicah je na trenutke zasijala v vsej svoji trdoti.

Danes zjutraj sva ob mirnem zajtrku sredi ulice zaslisala celo strele in uvidela nekaj policijskih dvojic, ki so hiteli v smer proti zvoku pokov. Opozorila, ki jih prebiras v evropskih medijih so torej na mestu, a vseeno preterana saj je Caracas lepo mesto, ki ima obilico za ponuditi in vecina domacinov je prijaznih in ti z veseljem priskoci na pomoc. Stopnja zaupanja pa je najbrz kar obratno sorazmerna saj ce ti ne bos zaupal nikomur, tega zaupanja tudi od doamcinov ne bos dobil. Tako da bodi pozoren kaj se dogaja in se prepusti toku Chavezovega mesta.

Aja se to… ceprav je Chavez totalno proti Ameriki je ameriskih storitev se vedno ogromno, od mcdonaldsov do oglasov za Fox-ove oddaje, itd itd… Greva…

Naslednja destinacija je naravni park Henri Pitier, ki slovi z rajskimi plazami,  stotinah vrst ptic in ostalega zivalstva in odmaknjenostjo. Tam neta ne bo… oglasim se torej zopet… khmm… ne vem, najbrz pa kmalu.

Nekaj fotk je ze v galeriji…

Dejanja

Informacije o objavi

4 odzivov v “Caracas, impulzi na levi in desni”

19 07 2009
ana (04:13) :

hey
najprej en lep pozdrav iz drugega konca sveta:)jost res hvala da se ti da tkole trudit s pisanjem, da lahko sledimo.
drugace pa najprej en resen nasvet za kakrsnekoli obiske dzungle-obvezno dolge hlace, ki se pomoznosti spodaj lahko zategnejo (drugace resno predlagam silver-tape al pa kj tazga) in cim visje nogavice. js sm mela sicer po 10 pijavk na eni nogi na 100m ampak na kozi pa samo ene 3:)
no upam da vaju bo karibsko morje sprostilo in da bosta uzivala do konca. tudi midva se pocasi odpravljava proti morju. danes se dokoncava templje (vzela sva za 3 dni in se se nisva odlocila a je blo to ok al ne ker na koncu dneva res noces nobenga templa vec vidt:)
no oglasejta se se naprej, z veseljem bereva:)
uzivita na polno pa pazta nase
en pozdrav iz kambodze (najlazi je pa po svetu hodt:)
ana&jean

20 07 2009
Evstahij Drmota (10:30) :

No še enkrat! (prvi teks mi je zginil)

Jošt Živjo! ( seveda obema, čeprav je skoraj ne poznam – razen če mami kaj od nje pove)!

Zelo si hiter. Mama Daša mi je ravnokar sporočila, da vaju peljejo v Munchen, vidva pa že iz Caracasa dalje.

V nacionalnem parku bo verjetno prvi odklop!

Pazita nase!

LP: evstahij

PS: Se oglasim, če ne bom pozabil brskati po netu! Upam, da tudi Jakob, vendar ON nima nič časa!

21 07 2009
Evstahij Drmota (09:07) :

Jošt živjo!

Kaj nič ne piše !!!

LP: Evstahij

21 07 2009
joste joste (22:47) :

@Evstahij: Ja hitro gre vse skupaj, ampak Caracas je bolje cimprej zapustiti ker je obcutek v mestu na case precej nelagoden. Prvi odklop pa je res bil v nacionalnem parku, sem ze spisal objavco. LP in pozdrav tudi Jakobu!

@Ana&Jean: Sem slisal tole od pijavk, po eni strani noro, po drugi strani pa gadno u nulo ; ) Midva sva bla tukaj tudi ze v prvi dzungli ampak pijavk ni bilo, so naju samo mravlje popikale. Angkor za 3 dni ja, sem rekel da je kar veliko casa, ampak je pa tut precej za videt ni da ni. Prosim ce me dodas na mejling listo da bom tudi sam dobivu sporocila iz Kambodze. Lp obema od obeh!

Uporabite lahko naslednje tage : <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>